Wniosek o wypłatę dodatku węglowego
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w Sekretariacie Urzędu Gminy
w Zębowicach lub za pośrednictwem E-PUAP z kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Sprawą zajmuje się Małgorzata Sawczuk – Wróbel, Podinspektor ds. ochrony powietrza.
Kontakt w sprawie: 77/421-60-76 wew. 31 lub
Wniosek o dodatek węglowy składa jedna osoba z danego gospodarstwa domowego
W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.
Ważne! Dodatek węglowy nie przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, na potrzeby którego zostało zakupione paliwo stałe, po cenie i od przedsiębiorcy, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 23 czerwca 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych w związku z sytuacją na rynku tych paliw (Dz. U. poz. 1477).tj. jeżeli osoba zakupiła u przedsiębiorcy węgiel za cenę niższą niż 996,60 zł – to rekompensata nie należy się.
Na potrzeby składania wniosków o wypłatę dodatku węglowego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.
Czy we wniosku o wypłatę dodatku węglowego wykazuje się dochody?
Nie, we wniosku o wypłatę dodatku węglowego nie trzeba wykazywać dochodów swoich
i innych członków rodziny.
Do kiedy trzeba złożyć wniosek o dodatek węglowy?
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022 r.
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022 r. gmina pozostawi bez rozpoznania.
Jaki jest termin wypłaty dodatku węglowego?
Dodatek węglowy gmina wypłaci w terminie do miesiąca od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę.
Wniosek składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej.
art. 2 ust. 15 ustawy wskazał, że wójt, dokonuje weryfikacji wniosku o wypłatę dodatku węglowego, w szczególności w zakresie zgłoszenia lub wpisania głównego źródła ogrzewania w centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Wniosek powinien zawierać wszystkie niezbędne informacje w nim zawarte oraz podpis wnioskodawcy. W przypadku nie uzupełnienia wszystkich punktów zawartych we wniosku – pozostanie on bez rozpatrzenia.
Aktualny wniosek z dnia 18.08.2022 r.
Wzór wniosku o wypłatę dodatku określony został rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 16 sierpnia 2022 r. (Dz. U. z 2022 poz.1712)